המועצה הדתית

מזכרת בתיה

המלחמה ל"שחרור עזה"

 אני קורא לועדת השמות לשנות את שם המלחמה מ"חרבות ברזל" ל"שחרור עזה". יש להבין; הניצחון על החמאס ומיטוט שלטונו בעזה משמעותו שחרור העזתים מארגון הטרור שהשתלט עליהם בכוח הזרוע. השמדת ארגון הטרור חמאס יאפשר להם ולנו  לבנות כאן חיים של שלום בו יחיה איש איש תחת גפנו ותחת תאנתו.

כיבוש עזה הוא שלב מתקדם בהגשמת חזון נביאי ישראל; ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל. קודשא חזי באורייתא וברא עלמא (זוהר). הקב"ה הסתכל בתורה ועל פיה ברא את העולם. בחזון ברית בין הבתרים הבטיח ה' לאברהם אבינו שבנו יירש את הארץ כולל רצועת עזה. כאמור (בראשית ט"ו י"ח) "בַּיּ֣וֹם הַה֗וּא כָּרַ֧ת ה' אֶת־אַבְרָ֖ם בְּרִ֣ית לֵאמֹ֑ר לְזַרְעֲךָ֗ נָתַ֙תִּי֙ אֶת־הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֔את מִנְּהַ֣ר מִצְרַ֔יִם עַד־הַנָּהָ֥ר הַגָּדֹ֖ל נְהַר־פְּרָֽת". משה אמת ותורתו אמת. בסופו של יום האות בתורה הופכת למציאות.

יהושוע כבש את ארצות כנען תחת הצו האלוהי (דברים כ' ט"ז) "מֵעָרֵ֤י הָֽעַמִּים֙ הָאֵ֔לֶּה אֲשֶׁר֙ ה' אֱלֹהֶ֔יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ נַחֲלָ֑ה לֹ֥א תְחַיֶּ֖ה כָּל־נְשָׁמָֽה". לפני שיצא למלחמה שיגר יהושוע לתושבי כנען שלוש אגרות כמאמר הרמב"ם (מלכים פ"ו ה"ה) "שלשה כתבים שלח יהושע עד שלא נכנס לארץ; הראשון שלח להם מי שרוצה לברוח יברח, וחזר ושלח מי שרוצה להשלים ישלים, וחזר ושלח מי שרוצה לעשות מלחמה יעשה".

גוי המאמין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי הכתוב בתורת ישראל ראוי לחיות עמנו בשלום. המתנגד לשיבת ציון ונלחם בנו, עתידים הוא וכל זרעו למות כאמור "לא תחיה כל נשמה". רוב העזתים הם פליטים שברחו מכאן במלחמת השחרור והם וצאצאיהם חולמים לשוב ולכבוש את הארץ ולרשת אותנו.

אני קורא לערביי יהודה ושומרון ורצועת עזה המאמינים כמונו באל אחד, הניחו חרבכם והכירו בנו כבעלי הארץ. לדעתי, ניתן לספח את יו"ש ורצועת עזה ולהותיר את הדמוקרטיה; לייסד משטר נשיאותי. בראשו יעמוד נשיא מזרע היהודים כאמור בדיני המלוכה ומתחתיו כנסת שאת חבריו יבחרו יהודים ופרלמנט פלשתינאי שחבריו יבחרו ערבים. צורת ממשל זו תעניק ליהודים ולערבים שלום וזכויות אזרח מליאות.

הקב"ה מנהל עולמו על פי חוקי הטבע. בימים אלה מתגשמת ההבטחה לשוב בנים לגבולם כחזון נביאי ישראל . גם ההליך הזה יבוצע על פי חוקי הטבע (רמב"ם). הנה, רק אחרי הטבח הנורא שביצע החמאס בעוטף עזה אנו וכל העולם הנאור מבינים שאין לנו כל ברירה אלא לשוב ולכבוש את רצועת עזה ולהשמיד את החמאס; ארגון הטרור שחרט על דגלו להרוג את כל היהודים ולרשת את ארץ ישראל.

כיבוש הארץ מתחיל עם שיבת ציון. כאמור "וְק֥וֹל הַתּ֖וֹר נִשְׁמַ֥ע בְּאַרְצֵֽנוּ" (שיה"ש ב' י"ב). מבאר הפסיקתא דרב כהנא "עת התור נשמע בארצנו" א"ר יוחנן "קול תייר טב נשמע בארצינו, זה מלך המשיח". תפקידו לקבץ נדחי ישראל.  הרמב"ן מונה את מצוות שיבת ציון במנין המצוות וקובע שההליך יתבצע ברישיון האומות.

פעמיים כבשנו את רצועת עזה ונסוגונו. בא הטבח הנורא שהחמאס עשה בנו בשמחת תורה תשפ"ד והשכלנו אנחנו וגם העולם שעל צה"ל לשוב ולכבוש את עזה כדי לסלק משם את החמאס. אני מאמין שבעתיד הלא רחוק נקבל רישיון מאומות העולם בלית כל ברירה אחרת לספח את רצועת עזה, לכל הפחות כפי שצה"ל נוכח היום ביהודה ושומרון. אילמלי כן ישוב החמאס לשלוט בעזה. הוכח שארגון טרור זה עשה לנו ולא פחות לעזתים צרות צרורות. אני גם מאמין שלא ירחק היום ונאלץ לשוב ולכבוש גם את דרום לבנון כדי להשמיד את ארגון המחבלים חיזבאללה ארגון טרור השולט בה. הן כך הבטיח הקב"ה לאבותינו " עַד־הַנָּהָ֥ר הַגָּדֹ֖ל נְהַר־פְּרָֽת" יהיה גבולכם. אין מנוס.