המועצה הדתית

מזכרת בתיה

היורד מהארץ בגלל מדיניות הממשלה אינו דמוקרט ואינו מאמין

קריאות ההסתה לרדת מהארץ או להעביר חברות כלכליות חזקות לחו"ל הנשמעות לאחרונה כמחאה נגד ההפיכה המשפטית שהממשלה הנבחרת מנסה להעביר, באות מצד אנשים שאינם דמוקרטים ואינם ליברלים ואינם מאמינים בשיבת ציון ואינם יודעים מה שתינוקות של בית רבן יודעים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל. הסתה זו היא בגידה בעמנו ובארצנו וקיים חשש אם המסיתים הם מזרע ישראל?!

מותר ואף חובה על כל מי שסובר שמדיניות הממשלה חוקיה או פעולותיה פסולות להפגין ולמחות כחוק ואף לזעוק זעקה גדולה ומרה כאופוזיציה ובודאי שמצוה לשכנע את העם בטעות שעושה הממשלה אבל לחטוא בחטא המרידה במלכות ישראל ולומר נגמרה לי המדינה "זו לא ארצי ומולדתי ומולדת אבותי אברהם ויצחק ויעקוב" ולא להכיר בדמוקרטיה כאמור בתורה (שמות משפטים כ"ג ב) "אַחֲרֵ֥י רַבִּ֖ים לְהַטֹּֽת".  זו עבירה חמורה ואין לה מקום בבית ספרנו.  

כל מסכת חיינו על האדמה אמורה לחנך אותנו לאמונה בה' ובתורת משה. מספרת התורה (שמות ה' ב') איך הפך פרעה מכופר למאמין "וַיֹּ֣אמֶר פַּרְעֹ֔ה מִ֤י ה' אֲשֶׁ֣ר אֶשְׁמַ֣ע בְּקֹל֔וֹ לְשַׁלַּ֖ח אֶת־יִשְׂרָאֵ֑ל לֹ֤א יָדַ֙עְתִּי֙ אֶת־ה' וְגַ֥ם אֶת־יִשְׂרָאֵ֖ל לֹ֥א אֲשַׁלֵּֽחַ". הביא הקב"ה על מצרים עשר מכות ושלח את בני ישראל לחופשי. רבי יהודה נתן בהם סימנים – דצ"ך עד"ש באח"ב – מבארים חז"ל; ה' הכה במצרים שלוש מכות; ד'ם צ'פרדע כ'ינים "לְמַ֣עַן תֵּדַ֔ע כִּי־אֵ֖ין כַּה' אֱלֹהֵֽינו" (שמות ח' 'ו). אמר פרעה: ה' שולט בשמים ואני מלך בארץ. ה' הוסיף להכות בפרעה והביא עליו שלוש מכות נוספות; ע'רוב ד'בר ש'חין "לְמַ֣עַן תֵּדַ֔ע כִּ֛י אֲנִ֥י ה' בְּקֶ֥רֶב הָאָֽרֶץ" (שמות ח' י"ח). אמר פרעה: שנינו מלכי הארץ. הוסיף ה' להכותו ב'רד א'רבה ח'ושך ב'כורות "בַּפַּ֣עַם הַזֹּ֗את אֲנִ֨י שֹׁלֵ֜חַ אֶת־כָּל־מַגֵּפֹותַי֙ אֶֽל־לִבְּךָ֔ וּבַעֲבָדֶ֖יךָ וּבְעַמֶּ֑ךָ בַּעֲב֣וּר תֵּדַ֔ע כִּ֛י אֵ֥ין כָּמֹ֖נִי בְּכָל־הָאָֽרֶץ" (שמות ט' י"ד).

 אין א"י נקנית אלא ביסורים. תניא, רבי שמעון בן יוחאי אומר: שלש מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל, וכולן לא נתנן אלא ע"י ייסורין. אלו הן: תורה וארץ ישראל והעולם הבא. תורה מנין – שנאמר: אשרי הגבר אשר תיסרנו יה ומתורתך תלמדנו. ארץ ישראל – דכתיב כי כאשר ייסר איש את בנו ה' אלהיך מיסרך, וכתיב בתריה: כי ה' אלהיך מביאך אל ארץ טובה. העולם הבא – דכתיב כי נר מצוה ותורה אור ודרך חיים תוכחות מוסר (ברכות ה' א').

חלק מהייסורים לזכות במדינת ישראל כולל גם את מאבק האיתנים בשאלה למי השלטון? – לרשות השופטת או הרשות המושלת? ומי שאינו דמוקרט ומאמין בורח מהמאבק ויורד מהארץ לא יזכה לראות בגאולה השלימה. אני סבור שהשאלה הזו תפתר עם שינוי המשטר מפרלמנטרי לנשיאותי כדוגמת ארה"ב. העם יבחר את המנהיג בבחירות ישירות אישיות חשאיות. מנהיג ייבחר לקדנציה אחת.לעם אחד המאמין באל אחד ומקיים תורה אחת.